Friday, January 29, 2010

Diam...diam...diam...diam

Salam allz

Aku da nampak keserabutan melanda blog aku nih. Rasa nak baling blog nih dlm lombong, bila tgk setting die lari. >blog ada kaki leh lari-lari. Niat dihati nak ubah suai balik, tapi aku xde masa la. Lama tuh kalo aku dok ubah suai blog, xsanggup aku semata-mata blog aku xstudy..huhu~

Andai ada yang berminat sungguh baca karangan aku nih, aku mintak maaf la, kalo entry nampak ade nasihat agama sket, tapi xdisertakan ngan dalil. Aku nih bukan la arif bab dalil-dalil nih, so kalo korang nak dalil-dalil, korang visit la blog-blog tertentu. Aku menulis berdasarkan pentafsiran dari pemahaman agama aku yg xbape nak dalam. Dan menyedarkan kalian tentang kesedaran sivik yang aku sendiri pon xbape nak ade..kueng2~

Diam...diam...diam...diam...
Korang tahu tak tempat mana yang korang kene diam?

L.I.B.R.A.R.Y aka perpustakaan

Eh2, sume tahu kan. Tapi ada satu tempat nih, nak kate kene diam betul-betul bukanla maksudnye mcm tuh, "respek" kot lebih tepat. >>>SURAU + MASJID

Aku selalu avoid p surau time org tgh penuh, sbb aku xbape nak khusyuk >iman da la xbape nak tebal. Antara sebab lagi, kat dlm bilik/rumah ibadat la org dok sibuk cakap hal dunia.

Yang xbleh blah lagi, mengumpat plak. Orang yang mendengar berdosa, lagi-lagi yang mengumpat. Aku tak tahu tindakan aku ni betul ke salah, aku lambatkan solat zuhur utk aku avoid mende-mende gini. Atau pun, kalo kawan-kawan pompuan aku menerjah surau, aku pergi lambat sikit dari diorg, so kalo kawan-kawan aku tgh solat, aku amek wudhuk, time aku solat, diorg blah...huhu~ Regret disini, aku miss solat jemaah > walopon yang dtg awal tuh xsolat jemaah.

Aku nih da la jenis xleh orang tanya, terus meluncur aku jawapan. Bersembang, kalo kene mood, mmg xleh diam. So kalo terkena tempat xsepatutnya aku bercakap, rasa bersalah yang amat la kan. >dan2,pastuh wat lagi

Kalau anda-anda semua bleh diam dalam library, cuba-cuba la bawak-bawak diam dalam surau atau masjid. Kalau malas pon baca Al-quran (nanti takut org kate nunjuk-nunjuk) atau memang nak lepak-lepak aje, diam aje la. Ingatkan kawan-kawan jugak.

Silent your hp atau off trus, bila masuk rumah ibadat. Kalau di tempat lain leh buat, dalam rumah Allah swt misti boleh punye...my frenz kan cerdik :-bd

.:~sebagai peringatan untuk diriku~:.

4 comments:

Hami Asraff said...

wah wah wah. makin rancak menghupdate nampak. owh masalah melanda kamu disebabkan itu ya. memang tak dinafikan pun. tambah2 pompuan. ops! kamu yang cakap dulu kan? diriku hanya menambah je. hehe ~ maksudnya macam tu la. rasa seronok ja kat dapat mengumpat tu. ahaks ~

Nur Farhana Adnan said...

hahahhahah~mmg xdisangkal lagi, pompuan la selalu berlaku kes cam nih~huhu~

teringat mase skolah2 dulu2, tempat pompuan kat tingkat atas terpaksa dipindahkan kebawah utk mengawal girls buat bising, huhu~dasat2

annie said...

SETUJU sgt2!!!!!!

Nur Farhana Adnan said...

hahhahahha~