Monday, August 2, 2010

Impian seorang wanita

Salam...

Sekarang dah masuk cuti semester. Tahun ni aku xbalik. Aku kene pindah rumah lak. So bebrg aku kene la hantar ke msia dulu. Tinggal lg satu sem..insyaAllah.

Ermmm...td aku ade terbelek2 fesbuk dr fadhilah kamsah. Dia ada jual buku utk mendidik anak2 jadi pintar. Semua manusia adalah pintar pd awalnya. Urmmm...ek???

Semua org nak jadik terbaik dr yg terbaik. Tapi kalo semua dah terbaik, yg terbaik tuh akan downgraded...so yg di chop terbaik...kene memintasi tahap average (tahap semua org berada)...paham x? kan2...

Apa aku percaya, manusia nih sejak lahir dah ada roll die sndr... Khalifah secara generalnya...
Ada yg dikurniakan kelebihan fizikal..diorg boleh jadik askar....
Ada yg dikurniakan kelebihan mental...diorg jadik engineer,doktor....
Ada yg dikurniakan kelebihan berpidato...diorg jadik YB....

Setiap kelebihan itu, diiringi dengan tanggungjawab...
Lalu nnti tanggungjawab itu akan disoal di akhirat...

Aku sebagai seorg wanita, suatu hari nnti akan jadi seorg ibu. Aku mahu mendidik anak aku supaya tahu mengendalikan kelebihan dan tanggungjawab.

Tak kira mereka berada di tahap mana pon...Mereka tahu, setiap pekerjaan mereka adalah tanggungjawab yg Allah swt beri pd mereka. Untuk kesejahteraan ummat dan diri sndr...

Dan aku akan jadikan diri aku sebagai model utk mereka...InsyaAllah~

0 comments: