Thursday, July 16, 2009

Tahik Chatting

2 month being seriously involve in chatting...hahaha..SO DAMN~
Tiap-tiap hari aku akan masuk chatroom yg paling aku suke..SELANGOR:2.
Mula-mula aku tertarik dgn chatroom nih,sebab ade seorg user ber"id" tn_hj_jauhkayuh membuat satu sesi soal jawab agama. Sejak dari tu,aku mula tangkap cintan ngan chatroom nih.

Bermula dgn id khairulnisa_85, aku memperkenalkan diri sebagai "nisa". Nisa=wanita...khairulnisa=seorang wanita yg baik. Id ym nih da hampir 4 tahun aku guna.
Then, muncullah nisa_toing2,nisa_4m01,nisa_typo,n1s4.s3l2

Dari sehari kesehari, aku mule meng'improve'kan skill chatroom aku dgn menggunakan client-client YM. Mulalah episode list friends dlm ym aku yg berlambak-lambak.



Nih client yg paling aku suke gune. Amat mudah digunakan, ubat yg sgt mujarab kepada penyakit-penyakit di chatroom..huhu.(boot). Voice dominance pon bleh tahan la. Sekurangnye xde la langau-langau yg suke memijak-mijak mic sesuke hati ketika aku sedang menyumbangkan lagu. huhuhuu~

Banyak aku dpt rasekan keburukkan chatting nih. Skali da start..it's so damn~
Kepada yg baca entry nih, kalo terase gatal-gatal nak terlibat secara serius dlm chatroom, diharap berfikirlah masak-masak dulu. It's fun, bile jupe member2 yg giler2, ade time wat rase nak pecah perut. Merepek-repek tahap gile baban. Hilang tensen sekejup2.

Then, terase bile dpt kawan2 kat chatroom nih,kite bebas menjadi siapa diri kita. Kita bebas memiliki apa2 karektor berdasarkan id kite, atau apa-apa jua lah. No boundaries. Kite keluar dr dunia realiti kpd suatu dunia yg xwujud. Dunia yg mengajar kita keluar dr sifat diri sndr. Mungkin di chatroom, kita akan bertekak gile baban dgn seseorg, bile di luar, kita menjadi kawan yg kamceng. Who cares??

Apa yg dpt aku belajar, jangan cepat-cepat menilai seseorang. Penilaian perlu berlaku pada jangka masa yang lama. Dan jgn sesekali bersangka buruk pada org lain.

Pasal chatting??? Hahaha...kalo korang berminat nak tahu atau mahu mengetahui dengan lebih mendalam, meh masuk site nih:
ALL ABOUT YAHOO! (CHATROOM,Y! CLIENT,VOICE TOOLS,BOOTS,PROBLEMS,ETC)

Walau dunia chatting tiada sempadan, kita jugalah yang perlu meletakkan sempadannya.
For all my frenz in Selangor:2

kay_liss myra ferra anis fazz mya east cem kak komp julia itek remmi cang shah naes wan abg papap qai kazai kapal juan tede

n etc (ade la yg tertinggal tuh..huhu)

No matter who u r..deep inside my heart, i really appreciate ur existance.

~Sekian~


0 comments: